ABS-ringar

ABS-ringar

ABS-ring, sensorring, ABS-krans. Ja det finns många namn eller benämningar på den tandade ringen som ingår som en del i bilens ABS-system och som ska indikera hjulets rotationshastighet för ABS-givaren.

Vanligaste problemet med ABS-ringen är att den brister för att själva drivknuten rostat och därmed ”svällt” så att trycket gjort att ringen inte håller. Så fort den går av så falerar ABS-funktionen i bilens bromssystem. Det finns magnetiska ABS-ringar, med kuggar eller med hål (eller fönster som de vanligtvis kallas). Antalet kuggar eller hål liksom diameter och bredd skiljer mellan olika bilmodeller.

Vi på drivknuten.se har lösa ringar med kuggar kransar eller fönster (hål) till följande bilar: Volvo, Mercedes, Kia, Lancia, Peugeot, Mazda, Skoda, Mitsubishi, Nissan, Audi, Opel, Alfa Romeo, Austin, BMW, Mercedes, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Land Rover, Honda, Deawoo, Fiat, Ford, Suzuki, Hyundai, Jeep, Renault, Rover, Seat, Saab, Smart, Subaru, Toyota, VW med flera.

Fallande ordning

1-20 of 112

Sida:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Fallande ordning

1-20 of 112

Sida:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5